Information for libraries

  • na webu

Visual

Nacházíte se zde: Úvod Archiv 2018 / 02 Informace a konference Rozhovor na téma Knihovny současnosti…..tentokrát s Martinou Horejšovou

Rozhovor na téma Knihovny současnosti…..tentokrát s Martinou Horejšovou

Co to znamená zorganizovat takto velkou celostátní konferenci?

V první řadě si myslím, že to klade velké nároky na organizátory – je potřeba si zachovat klid v duši, trpělivost, schopnost plánovat dopředu a nemít přehnaná očekávání, že se některé věci vyřeší ze dne na den. Zároveň je důležité mít zpětnou vazbu od účastníků konference, protože pro ně to děláme a chceme, aby byli rok od roku spokojenější.

Jak velký je tým lidí, kteří připravují konferenci?

Konferenci připravuji ve spolupráci s Radou SDRUK, které předsedá RNDr. Tomáš Řehák – ředitel Městské knihovny v Praze. Rada SDRUK každý rok ze svých členů vybírá garanty, kteří se starají o jednotlivé programové bloky tvořící tematický obsah konference. Velice úzkou spolupráci máme také s „domácí“ Vědeckou knihovnou v Olomouci, která nám pomáhá zejména personálně v průběhu konference samotné.

KS_NEG_BAR_2018.jpg

Kdy začínáte s přípravami?

S přípravami další konference začínám de facto hned po skončení konference předešlé. Mnoho věcí je potřeba domlouvat i rok dopředu. Ale samozřejmě největší nápor pak přichází v posledních třech měsících před akcí.

Kdo jsou hlavní sponzoři konference?

Hlavním partnerem je letos opět Cosmotron, dále máme partnery bloku Infobox: KP-SYS, Tritius a Digis, dalšími partnery se stali: Oris plus, EXON, Suweco, Hořava architekti, Ceiba; mediálními jsou pak časopisy Čtenář a Knihovna plus, Knihovna: knihovnická revue. Za silnou podporu jim velice děkujeme!

Proč se konference koná zrovna v Olomouci?

V Olomouci se budeme scházet již po několikáté a mám pocit, že to zatím není potřeba měnit (jedinou změnou bude letošní přesun na Pedagogickou fakultu UPOL). Olomouc není velká ani malá, všechna důležitá místa jsou v docházkové vzdálenosti, a navíc nabízí účastníkům i jiné vyžití v podobě kulturních akcí nebo třeba jen procházky po historickém centru.

Co Vám osobně organizování takové akce přineslo?

Přineslo mi nová seznámení s lidmi z oboru, mnoho situací, při kterých bylo potřeba zachovat chladnou hlavu, zkusila jsem si, jak se akce takového typu řídí a koordinují. A konečně – jsem za tuto zkušenost velice ráda.

Máte představu, v kolika knihovnických médiích a v kolika neknihovnických se o konferenci píše?

O konferenci se píše v časopise Čtenář a u Vás, neboť obě média se opětovně stala mediálním partnerem konference, jak bylo již řečeno výše. Jinak přiznávám, že v současné době nevím o dalších nebo se mi zatím nedostaly ruky.

Jaká je prosím Vaše pozice v rámci Městské knihovny v Praze a SDRUK?

Jsem zaměstnancem MKP, má pozice nese název „koordinátor odborných projektů“, takže se občas angažuji i coby koordinátor jiných akcí než těch, které se týkají SDRUKu. Ovšem většina mých pracovních aktivit se SDRUKem spojená je. SDRUK je aktivní v mnoha oblastech (viz náš web http://sdruk.mlp.cz/sdruk/), přestože konference je bezesporu každý rok akcí největší.

Za rozhovor děkuje Renata Salátová

01.09.2018




Vyhledávání

Jak zlepšit platové podmínky v knihovnách


BIBLIOSFÉRY
19-21. listopadu 2018
Jasná, Slovensko
http://bibliosfery.schk.sk/wordpress/


19. konference ARCHIVY, KNIHOVNY, MUZEA V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ 2018
Kdy: 28-29. listopadu 2018
Kde: Národní archiv v Praze
Program


Bookstart - logo

Bookstart



Hana Friedlaenderová o průzkumu dětského čtenářství